هواپیمای ترابری سیمرغ نوع تغییر و ارتقا یافته از هواپیمای ایران ۱۴۰ هست که از مهم ترین تفاوتهای این دو میشود به ایجاد رمپ در عقب هواپیمای سیمرغ و تغییر موتور پر حاشیه قبلی آن اشاره کرد.
نظر شما
نظرات
- انتشار یافته: 3
- در انتظار بررسی: 0
- غیر قابل انتشار: 0
-
آگه نگاری!!
-
ایران 140 وقتی عرضه شد ایران بشدت به این کلاس هواپیما نیازمند بود حیطه ای که قبلا هواپیمای فوکر اف 27 ؛ هم در هواپیمایی غیر نظامی(آسمان و ساها) و هم در کاربری نظامی(نیروی دریایی(هوا دریا)؛ نیروی زمینی(هوانیروز)؛ و نیروی هوایی و همچنین در یکان هوایی ژاندرامری کل کشور(یکان هوایی نیروی انتظامی) خ بر دوش میکشید؛ متاسفانه انتخاب مدیر عامل های نامناسب(غیر تاجر - علایی - انسان لایق و کاردانی که بازار یاب و مدیر فروش خوبی نبود که حتی با داشتن اختیارات و حق رای عضو مجمع عمومی شرکت هواپیمایی آسمان(کاربر و نیازمند هواپیمای در کلاس مربوطه) هم نتوانست استفاده موثری بکند) برای هسا موجب شد ایران 140 با مشکل بازار روبرو شود و همزمانی سقوط مشکوک هواپیمای آنتونف 140 حامل تمامی مهندسان و طراحان اکراینی ایران 140 در مسیر اصفهان تقریبا شانس توسعه این هواپیما کم رنگ شد و تیر اخر را هم اضافه بار بسیار خارج از ظرفیت(با توجه به دمای هوا و شرایط جوی) ؛ شرایط را برای سقوط در تهران را رقم زد و اینجا نقش دلاالان هواپیما ؛ عیانت و علنی تر (تهیه گزارشات به اضطلاح کارشناسی و ..؛ علیه هواپیمای مذکور و کم رنگ کردن موضوع اضافه بار که حتی پیشرفته ترین هواپیما را به سقوط میکشاند) شد و ایران 140 را با دستور رئیس جمهور وقت ؛ زمینگیر کردند ؛ انصافا و انصافا خاتمی بسیار پیگیر ساخت هواپیما حتی چند بار یاداشت جهت ساخت هواپیمای مسافری ؛ حتی هواپیمای بروز توپولف 204 و.... داده بود که هسا در پیگیری انها ظاهرا جدی بودی ولی نه جدی جدی؛ چون بحرحال دلالان نفوذ خودشان را دارند و بالاخره در جلسه ای که برای تصمیم گیری گذاشته شد حقیر خودم حضور نداشتم و تنها رسیدم نماینده اقتصاد دارایی را توجیه کنم و الویت ساخت توپولف 204 و پیگیری های خاتمی رئیس جمهور وقت رسما کنار گذاشته شد
-
چه اصراریه هواپیمایی که هنوز یک فروندش عملیاتی نشده هنوز حتی رنگ آمیزی نشده چون نسخه آزمایشیه هرچند ماه یکبار افتتاحش میکنین این عجله در رونمایی خیلی بده باعث بی اعتمادی و بی اعتباری میشه